Pidpa, het integrale waterbedrijf

Dit Pidpa-jaarverslag is meer dan een opsomming van feiten en gebeurtenissen. Dit jaarverslag biedt u een overzicht van de troeven en mogelijkheden van Pidpa om de problemen van gisteren, vandaag en morgen het hoofd te kunnen bieden. Wij doen dit aan de hand van 5 kernwoorden, die de ziel van Pidpa samenvatten.

1. Pidpa, het integrale waterbedrijf, actief in elke fase van een modern waterbeheer. Een bedrijf dat zich verder wil blijven ontwikkelen, onder meer door het aangaan van strategische partnerships.
  2. Kwaliteit is onze troef: geen loze woorden maar een absolute noodzaak als producent en leverancier van een voedingsmiddel. Een bedrijf waar klanten alle vertrouwen hebben in onze werking. En dat zelfs in de meest extreme omstandigheden. Als het vriest dat het kraakt of in het midden van de nacht, staan onze mensen klaar om problemen op te lossen. Zelfs tijdens de lange droge zomer van 2018 konden onze klanten blijven genieten van ons lekker kraantjeswater, 24 uur per dag, aan huis geleverd.
  3. Met een hart voor klanten en een oog voor de markt. Wij luisteren naar wat onze klanten verwachten: hun wensen, hun eisen o.a. via gerichte enquĂȘtes). Waar nodig bieden wij hen oplossingen op maat. Elke druppel water behandelen wij met de zelfde zorg. Dat is wat onze klanten mogen verwachten.
  4. Duurzaamheid zit in ons DNA. Als integraal waterbedrijf spelen wij een belangrijke rol in de natuurlijke cyclus van het water. Ons eindproduct vindt zijn oorsprong in de natuur. Het is onze taak om deze natuurlijke bronnen te blijven voeden, opdat ook onze kleinkinderen kunnen blijven genieten van het uitstekende kraantjeswater dat wij leveren. Pidpa en natuur: een twee-eenheid, onlosmakelijk met elkaar verbonden.
  5. Pidpa, de prijzenkampioen! En natuurlijk zijn wij trots dat wij nog steeds het waterbedrijf zijn met de laagste drinkwatertarieven in Vlaanderen. En natuurlijk doen wij er alles aan om onze klanten in de toekomst steeds de best mogelijke prijs te bieden.

U ziet het: bij Pidpa zit je goed. Op Pidpa kan je rekenen! Al meer dan 106 jaar en ook morgen, en overmorgen…..

Tot slot namen wij einde 2018 afscheid van Ronny Sabo. Als directeur-generaal was hij de drijvende kracht achter de ontwikkeling van Pidpa tot integraal waterbedrijf. Ronny Sabo wordt opgevolgd door Eddy Troosters.

Ik wens u veel leesplezier!

Mieke Van den Brande

Voorzitter Pidpa